14 Ocak 2011 Cuma

susuz yaz -1


Yaşları 10 ila 12 arasında 4-5 erkek çocuğuyduk.Her yaz bir araya gelip çeşitli ticari ve sosyal faaliyetlerde bulunurduk.Çoğumuzun saçları kısaydı.Yazın hem terlemeyelim hem de pislik olmasın mantığıyla yapılan alabros traşlar aşk hayatımıza ve karılı kızlı ortamlara girmemize hep engel olmuştu.Tayfada reis,patron gibi bir kimse yoktu, herkes yeri geldiğinde birbirini dövebiliyordu.Çoğulcu demokrasi hakimdi.Zaten yapılacak şeyler belli olduğu için çok da tartışma çıkmıyordu kararlar alınırken.Sabahtan akşama top oynuyor, güreş ediyor,uçurtma uçuruyorduk.En büyük aktivitemiz; cuma namazı için diğer köye kalkan minibüslere binmek ve farzı kıldıktan sonra başka bir köyün tozlu yollarında güreşmek, sebillere ağzımızı dayayarak kana kana su içmekti.Cami gelişmişlik demekti ve adamlar ciddi gelişmişti.
O yaz ilk ciddi ticari faaliyetimiz olan bira şişesi toplayacılığına giriştik.Geceleri deliler gibi dolaşıyor abiler, ablalar nerde demleniyor kesiyorduk.Sabah çıkıp sermayeyi topluyorduk.Bir kısmımız içerde bakkalla çetin pazarlıklar yaparken diğerleri 'memo' marka dondurma aşırıyordu.O gece ilk ciddi kararımızı aldık oybirliğiyle ; çalmayacaktık.Hocanın o haftaki vaazıda etkiliydi bu kararda.Bütün kazandığımızı çekirdek ve kolaya yatırıyor, geleceğimiz ve hatunlar üzerine hiç konuşmuyorduk.Zaten kitap okuyan ve müzik dinleyen lavuklar etrafta uzun saçlarıyla gezdikçe, biz top oynayan kısa ve biçimsiz saçlıların pek bir şansı yoktu.
Bir gece kumsalda ateş yakılmış gençler gitar çalıp söylüyor, orta yaşlı abiler çocuklarıyla ateş başında takılıyordu.Bizde arkada bir yandan çekirdek çitliyor bir yandan da biraların yüzde kaçının şişe olduğunu hesaplamaya çalışıyorduk.En nefret ettiğimiz insan bira şişesini kıran ve kutu bira içen insandı o yıllarda.Ateş yüzünü aydınlatmıştı, babasının dizinde eğlendiğini sanan kemik gözlüklü kızın.Aşık olmuştum.Kemik gözlükleriyle 9 yaşımdan beri kurduğum sekreter fantazisi için biçilmiş kaftandı.Peynir gibiydi mübarek.Gece çekirdeğinde kimseye bahsetmedim aşık olduğumdan ve aşık olduğum anlaşılmasın diye neşeli bir tavır takındım, el şakaları yaptım.Tayfadan başka biride aşık olmuşmudur acaba diye kıllandım bütün gece.
Şişe pazarı artık bizi doyurmuyor,işleri büyütmemiz gerekiyordu.Kemik gözlüklü bir kıza aşıktım ve saçlarım gerçekten çok biçimsizdi.O gün ilk ciddi kişisel kararımı aldım; saçlarımı bir daha ki sefere şekilli kestirecektim

1 yorum:

  1. çok başarılı. yakında "çocukluğum ve kayboluşlar" adlı kitabının çıkacağını duyurmak istiyorum. sen bilmesen de...

    YanıtlaSil